Jongeren van volleybalclub KVCR Wara Genk investeren in groene energie voor eigen sporthal

Luminus gaat 130 zonnepanelen installeren op het dak van de sporthal van volleybalclub KVCR Wara Genk. Opvallend: de jongeren van de Genkse club kunnen al voor 35 euro mee investeren en zo hun steentje bijdrage in de strijd tegen de klimaatopwarming. Gisteren vond hiervoor een infosessie plaats bij de Genkse volleybalclub.

De strijd tegen de klimaatopwarming

De klimaatacties van de Belgische jongeren zijn al een aantal weken niet weg te slaan uit het nieuws. In verschillende steden over heel het land komen ze elke donderdag op straat om hun bezorgdheid over het klimaat te uiten. Ook in Genk kwamen afgelopen donderdag 4000 jongeren op straat voor een klimaatmars, waaronder heel wat leden van de Genkse volleybalclub KVCR Wara Genk. Het bestuur van de club biedt haar leden én alle inwoners van Genk nu een unieke kans om hun klimaatambities te vertalen in concrete acties door samen met Luminus mee te investeren in zonnepanelen voor hun eigen sporthal.

Voor Luminus is de strijd tegen de klimaatopwarming een werk van elke dag. Het bedrijf wil haar klanten helpen minder en slimmer te verbruiken. De energie die ze toch nog nodig hebben, produceert het bedrijf steeds meer op hernieuwbare wijze. Maar Luminus doet dat niet alleen. Luminus maakt er een punt van om zoveel mogelijk mensen hierin te betrekken: van overheid over bedrijven tot burgers.

Een kleine investering voor een duurzame toekomst

Spelers, supporters, leden en alle inwoners van Genk krijgen via Power2Green* de kans mee te investeren in de installatie van 130 zonnepanelen op het dak van de sporthal en mee te genieten van een dividend. Investeren kan al vanaf 35 euro en loopt via het crowdfundingsplatform Mozzeno. Het  aanbod werd gisteren bekendgemaakt tijdens een infosessie voor de leden van KCVR WARA Genk. De zonnepanelen zullen jaarlijks 35.000 kWh groene energie produceren en zal gebruikt wordenvoor de sporthal en de cafetaria.

Deze manier van investeren is een win-win voor iedereen,” zegt Paul Molemans, voorzitter van KVCR Wara Genk. “Onze leden kunnen niet alleen genieten van een mooi rendement, maar dergelijke projecten dragen ook bij tot het groepsgevoel. Iedereen kan op een laagdrempelige manier bijdragen tot een groenere planeet, en dat is een fijn gevoel.”

Insaver, dochteronderneming van Luminus, staat in voor het ontwerp, de plaatsing, de inwerkstelling en het onderhoud van de fotovoltaïsche installatie. Grégoire Dallemagne, CEO van Luminus: “Onze missie bij Luminus, dat is samen volop inzetten op een groenere toekomst. Projecten als zonnedelen bieden aan iedereen de mogelijkheid om hier op eigen tempo aan deel te nemen. Ik ben dan ook verheugd dat we samen met KVCR WARA Genk zonnepanelen mogen plaatsen op het dak van hun sporthal.

*Over Power2Green

Bezorgd over de klimaatverandering en zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid bieden Integrale en Luminus aan bedrijven en overheden financiële oplossingen voor de bouw van installaties voor de productie van hernieuwbare energie. Deze structuur heet Power2Green en werkt volgens het principe van de derde investeerder. HIrmee kunnen bedrijven op heel eenvoudige manier overschakelen naar hernieuwbare energie. De klant beschikt over de installaties op basis van een huurcontract. De klant wordt zo autoproducent en verbruikt zelf de geproduceerde groene energie en kan de overtollige elektriciteit zelf verkopen. Op het einde van het contract wordt hij eigenaar van de installatie.

Head of External Communication, EDF Luminus