Lumifix lanceert pechverhelping voor verwarming en sanitair

Lumifix van Luminus: online en betrouwbaar een technicus vinden, tegen een vaste prijs

Niks zo vervelend als ’s morgens in een koud huis te moeten opstaan of te moeten vaststellen dat een warme douche niet zal kunnen… Erger nog, je vindt niemand die je meteen kan helpen… Daarom lanceert Luminus met Lumifix nu zijn pechverhelpingsdienst. Lumifix is het eerste product dat vanuit de incubator #next van Luminus doorstroomt naar de business.

Hoe werkt Lumifix?

Bij problemen met verwarmingsinstallatie of sanitair kan de klant online een technicus vinden. Enkele muisklikken volstaan: beschrijf het probleem en kies het tijdslot waarin de technicus kan langskomen. Op basis van de beschrijving hanteert Lumifix een forfait vast dat alle kosten omvat – verplaatsingskosten, werkuren en benodigdheden. Hoe vollediger de omschrijving van het probleem (denk foto’s en details), hoe beter de technicus voorbereid bij de klant aankomt. Luminus staat borg voor de prijs die bij de planning van de interventie werd opgegeven. Wanneer een belangrijk onderdeel moet worden vervangen, dan zal de technicus hiervoor een aanvullend bestek opmaken alvorens verder te werken. Deze dienst is niet voorbehouden voor klanten van Luminus. Iedereen kan er een beroep op doen via de website www.lumifix.be.

Een netwerk van technici

Luminus beschikt vandaag al over een eigen netwerk van ruim 500 technici die met zorg werden geselecteerd en gecertificeerd. De jarenlange ervaring van deze technici stelt Luminus in staat om een duidelijke prijs per interventie te hanteren, vast en zonder verrassingen. Luminus biedt deze dienst nu online aan.

“Na vele duizenden interventies weten onze pechverhelpers hoe ze de meest uiteenlopende problemen kunnen oplossen,” zegt Christophe Von Eberhardt, een van de initiatiefnemers van Lumifix. “Met Lumifix spelen wij in op de ervaring van de klant met online winkelen, een systeem waarmee iedereen ondertussen goed vertrouwd is. Via Lumifix is een technicus (Luminus-gecertificeerd) zo gevonden, online en met een vaste prijs. De klant betaalt wanneer de interventie is gebeurd. Geen verborgen kosten”, voegt Von Eberhardt eraan toe.

Recht vanuit de incubator #next

“Lumifix is het eerste product dat uit het #next innovatieplatform van Luminus komt. Het concept werd bedacht door enkele medewerkers van Luminus die daarop de kans kregen om hun project gedurende enkele maanden verder uit te werken binnen de #next incubator. Die zorgde voor de omkadering die hen in staat stelde om een prototype uit te werken waarmee vervolgens de Marketing & Business Development teams aan de slag gingen.

“Luminus wil de geprefereerde energiepartner worden van particulieren en bedrijven. Lumifix biedt de klant een oplossing voor alle problemen met verwarmingsinstallaties en sanitair. Met dit nieuwe online kanaal biedt Luminus de klant wat hij nodig heeft, wanneer hij het nodig heeft,” zegt Grégoire Dallemagne, CEO van Luminus.

Peter Dercon

Head of External Communication a.i., Luminus