Luminus en Evodays slaan de handen in elkaar om elektrisch rijden en duurzame mobiliteit te promoten

Luminus en Evodays organiseren samen Discover Electric, een driedaags evenement waarbij scholen het tegen elkaar opnemen in een race met zelfgebouwde elektrische wagens. Discover Electric vindt plaats in Genk van 29 juni tot 1 juli 2018.

Evodays is een Limburgse start-up die zich inzet voor een duurzame toekomst via elektrische mobiliteit. Deze start-up laat onder meer scholen hun eigen elektrische wagen bouwen zodat leerlingen en studenten spelenderwijs kunnen kennismaken met de technologie van de toekomst.

De deelnemende scholen stellen hun creaties voor tijdens DISCOVER ELECTRIC, een driedaags evenement dat dit jaar van 29 juni tot 1 juli zal plaatsvinden in Karting Genk en het centrum van de stad. De elektrische wagens die de scholen gemaakt hebben, zullen het er tegen elkaar opnemen tijdens een heuse race. Het grote publiek kan kennismaken met elektrische mobiliteit en krijgt de kans om zelf achter het stuur te kruipen van een elektrische wagen.

Dieter Vanswijgenhoven, oprichter van Evodays: “Na een succesvolle eerste editie in Hasselt verhuizen we dit jaar naar Genk. We zijn ook blij dat we op de steun van onze partner Luminus mogen rekenen die hier in Genk met de Luminus Arena, het eerste CO2-neutrale stadion van België, de strijd tegen de klimaatopwarming zeer zichtbaar voert.”

Grégoire Dallemagne, CEO van EDF luminus: “De toekomst van elektrische wagens is nu. Ze hebben aanzienlijk minder impact op ons leefmilieu dan een klassieke wagen. We zetten dan ook graag onze schouders onder deze Limburgse start-up die activiteiten organiseert rond ecologie en duurzame mobiliteit. Bovendien worden jongeren zo aangespoord om een opleiding te kiezen in de wetenschappen en technologie om samen de klimaatuitdagingen aan te gaan.”

Dieter Vanswijgenhoven Managing Director, Evodays

We produceren elektriciteit en leveren energie en energiediensten. We zijn nummer 1 in onshore windenergie en waterkrachtenergie in België. We spelen ook een sleutelrol in de Belgische bevoorradingszekerheid dankzij meerdere elektriciteitscentrales op aardgas die het variabel karakter van zonne- en windenergie opvangen. Met een geïnstalleerd vermogen van 2.160 MW in september 2019 vertegenwoordigt Luminus ongeveer 10% van het totale geïnstalleerde vermogen in België. We verkopen elektriciteit, gas en energiediensten  aan bijna 2 miljoen residentiële en professionele klanten, hetgeen overeenstemt met een marktaandeel van ongeveer 20%. We investeren in de energie-uitdagingen van morgen door onze klanten innovatieve oplossingen op het vlak van energie-efficiëntie aan te bieden en we blijven inzetten op hernieuwbare energie. We zijn met bijna 2.000 medewerkers. De meerderheid van hen zet zich voltijds in voor de ontwikkeling van energie-efficiëntiediensten en hernieuwbare energie. Voor het zevende jaar op rij maakt ons bedrijf deel uit van de 64 bedrijven die verkozen zijn tot Top Employer in België. We bogen op een sterke lokale verankering en de expertise van de EDF Groep, een van de wereldleiders in de energiesector. Meer informatie is beschikbaar op www.luminus.be

Markiesstraat 1 Rue du Marquis