Luminus klanten met elektrische wagen snel weer onderweg na lege batterij dankzij partnership met Touring

Luminus klanten kunnen voortaan rekenen op snelle bijstand van Touring wanneer zij onderweg te kampen krijgen met een lege batterij van hun elektrische wagen. Touring laadt hun wagen ter plaatse gratis op met een mobiele “booster”, zodat zij snel hun weg kunnen verderzetten.

Elektrische mobiliteit

Rijden met een elektrische auto vereist een verandering van gewoontes. Zo moet je bijvoorbeeld rekening houden met het rijbereik van je batterij. Wie al met een elektrische wagen gereden heeft, kent het gevoel: laadangst. Ook dat is nieuw. Bang zijn voor een lege batterij en stil te komen staan langs de kant van de weg.

Touring Booster

Om deze bezorgdheid weg te nemen sloot Luminus een partnership met Touring. Voortaan kunnen Luminus klanten met het tarief Luminus Comfy Plugin (pro), een formule exclusief voor eigenaars van elektrische wagens, rekenen op snelle bijstand van Touring wanneer hun batterij onderweg leeg raakt.  Touring komt dan ter plaatse met zijn mobiele “booster”, een toestel waarmee de wegenwachter ter plaatse de batterij oplaadt met die paar kW die nodig zijn om thuis te geraken of verder te rijden tot de volgende laadpaal. Wegtakelen naar huis gebeurt enkel als dat een snellere optie is.  Zo verliest de bestuurder van de elektrische wagen een minimum aan tijd en krijgt hij de best mogelijke mobiliteit. Eigenlijk is dit systeem vergelijkbaar met een battery pack zoals wanneer je je GSM onderweg bijlaadt.

Bouwen aan een CO2-neutrale energietoekomst

Meer dan ooit wil Luminus bouwen aan een CO2-neutrale energietoekomst. Elektrificatie is hiervoor de weg vooruit. Onder andere van mobiliteit. Om die reden biedt Luminus haar residentiële en professionele klanten tal van elektrische mobiliteitsoplossingen. Hier komt nu ook de snelle bijstand van Touring bij.

Bruno de Thibault, CEO van Touring: “Ontzorging van persoonlijke mobiliteit in al zijn vormen, dat is het DNA van Touring. En nu elektrisch rijden aan een steile opmars is begonnen, dragen wij ons steentje bij om de laatste hindernissen weg te nemen en om het vertrouwen van bedrijven en consumenten in elektrisch rijden te ‘boosten’. Dat sterke partijen zoals Touring en Luminus elkaar daarbij ontmoeten en innovatie in mobiliteit versterken, is een bewijs dat de neuzen in dezelfde richting staan: mobiliteit prettiger, schoner en duurzamer maken in het belang van ieder van ons. ”

Grégoire Dallemagne, CEO van Luminus: “Bestuurders van een elektrische wagen kunnen al bij Luminus terecht voor de installatie van een laadpunt, een groen stroomcontract of een zonnepaneleninstallatie, een laadpas die toegang geeft tot het openbaar netwerken, enz. Dankzij de samenwerking met Touring, een begrip in België, helpen we hen ook onderweg verder als zij om één of andere reden met een lege batterij te maken krijgen. De pechverhelpers van Touring staan voortaan dag en nacht voor  hen klaar. Deze samenwerking is een concreet voorbeeld van onze strategie die erin bestaat te bouwen aan een CO2-neutrale energietoekomst waar bescherming van de planeet, welzijn en economische groei met elkaar verzoend worden dankzij elektriciteit en innovatieve diensten en oplossingen.”

Brecht Snoeks

Communication Manager, Luminus