Luminus voor het achtste jaar op rij verkozen tot Top Employer

Luminus werd zopas verkozen tot Top Employer 2020. Daarmee mag het bedrijf zich al voor het achtste jaar op rij een van de 73 beste werkgevers van het land noemen. Deze erkenning is belangrijk voor Luminus want het bedrijf wil nieuw talent blijven aantrekken om zijn expertise in energie-efficiëntie en hernieuwbare energie verder te ontwikkelen.

Iedere medewerker geëngageerd voor het klimaat

De strategie van het bedrijf, die er in bestaat zijn  klanten te helpen hun CO2-voetafdruk te verkleinen met energie-efficiënte diensten en hernieuwbare energie, slaat duidelijk aan bij zowel nieuwe talenten als bestaande medewerkers. Zij zetten zich elke dag in om samen het verschil te maken in de strijd tegen de klimaatopwarming.

Katleen Daems, Corporate Director Human Resources: “Samen met onze meer dan 2.000 gepassioneerde en enthousiaste medewerkers maken wij elke dag het verschil. Dankzij hun enorm engagement en de sterke teamspirit, realiseren we heel wat mooie projecten. Zo bouwen we al vele jaren een recordaantal windmolens en ontwikkelden we een indrukwekkend aanbod aan diensten die onze klanten helpen hun energieverbruik te verminderen. Om onze ambitie waar te maken,werven we elk jaar meer dan 100 nieuwe medewerkers aan.”

Top Employer

Met een aanwezigheid in 115 landen is het Top Employer Institute een internationaal begrip. Het instituut voert een onafhankelijke evaluatie uit van bedrijven en reikt een “Top Employer” label uit aan bedrijven die een uitstekende werkomgeving creëren. Om het Top Employer label te verkrijgen, wordt elk aspect van het HR-beleid beoordeeld op tien criteria zoals werkomstandigheden, opleiding en professionele ontwikkeling, groeikansen en bedrijfscultuur. Enkel bedrijven die voldoen aan deze strenge criteria ontvangen het Top Employer label.

Nico De Bie Head of External Communications, Luminus

We produceren elektriciteit en leveren energie en energiediensten. We zijn nummer 1 in onshore windenergie en waterkrachtenergie in België. We spelen ook een sleutelrol in de Belgische bevoorradingszekerheid dankzij meerdere elektriciteitscentrales op aardgas die het variabel karakter van zonne- en windenergie opvangen. Met een geïnstalleerd vermogen van 2.215 MW in februari 2020 vertegenwoordigt Luminus ongeveer 10% van het totale geïnstalleerde vermogen in België. We verkopen elektriciteit, gas en energiediensten aan bijna 2 miljoen residentiële en professionele klanten, hetgeen overeenstemt met een marktaandeel van ongeveer 20%. We investeren in de energie-uitdagingen van morgen door onze klanten innovatieve oplossingen op het vlak van energie-efficiëntie aan te bieden en we blijven inzetten op hernieuwbare energie. We zijn met bijna 2.000 medewerkers. De meerderheid van hen zet zich voltijds in voor de ontwikkeling van energie-efficiëntiediensten en hernieuwbare energie. Voor het achtste jaar op rij maakt ons bedrijf deel uit van de 73 bedrijven die verkozen zijn tot Top Employer in België. We bogen op een sterke lokale verankering en de expertise van de EDF Groep, een van de wereldleiders in de energiesector. Meer informatie is beschikbaar op www.luminus.be

Koning Albert II laan 7